Asliye Ceza Mahkemesi Dava Ne Kadar Sürer?

Asliye ceza mahkemesi dava ne kadar sürer?

Temel mahkemelerden birisi olan asliye ceza mahkemeleri adli yargı kolları arasında yer almaktadır. Tek hakimin bulunmakta olduğu asliye ceza mahkemesi görev alanı itibariyle çok sayıda davaya bakmaktadır. Sulh ceza mahkemesinin ve ağır cezanın görevleri dışında kalan davalardan sorumludur. Hafifletilmiş nedenler ya da ağırlaştırıcı cezalar bulunup bulunmadığına bakılmaksızın 10 yılın altında yaptırım gören cezalar hakkında hüküm vermektedirler. Her ilde bulunmakta olan bu mahkemeler ağır ceza mahkemelerine oranla daha az yaptırım gerektiren cezaların takibini yapmaktadırlar. Davanın görülmesini ve yargı sürecini kısaltmak adına her ilçede bulunurlar. Bazı ilçelerde birden fazla bulunmakla birlikte bu şekilde iş yüzü azaltılarak yargı sürecinin uzaması engellenmek istenmiştir. Ayrıca bu yargıya ulaşımı daha kolaylaştıran bir yöntemdir.

Asliye Ceza Mahkemesi Hangi Davalara Bakar?

Ağır ceza mahkemelerine nazaran daha hafif yaptırım gerektiren suçların yargılanmasını üstlenmektedir. Ağır cezanın ve sulh ceza mahkemesinin bakmakta olduğu davalara bakmamaktadır. Görev alanına giren davalar 10 yıl ve altında yaptırımın öngörüldüğü suçları kapsamaktadır. Asliye ceza mahkemesi görev alanına giren davalar TCK’da belirtilmişlerdir. Hangi mahkemenin görev alanına girdiği belirtilmemiş olan davaların da asliye ceza mahkemelerinde görülmesi esastır. Kanunda sayılan suç için gözetilen cezanın üst sınırına bakılarak hangi mahkemenin görev alanına girdiğine bakılabilir. Hafifletici ya da ağırlaştırıcı nedenler göz önünde bulundurulmaz. Eğer 10 yıldan fazla hapis cezası gerektiriyorsa bu ağır ceza mahkemesinde görülmesi gereken bir davadır.

Asliye Ceza Mahkemesi En Fazla Kaç Yıl Ceza Verir?

Asliye ceza mahkemelerinin baktığı davalardaki suçlara bakıldığında TCK’da bu suçlar için üst sınırın 10 yıl olarak belirtilmiş olduğu görülmektedir. En fazla 10 yıl olmak üzere hapis cezası yaptırımı verilebilmektedir. Suç için 10 yıldan fazla bir ceza öngörüldüğü takdirde bu davanın yargılaması ağır ceza mahkemesinde görülmelidir. Asliye ceza mahkemesi hırsızlık, basit dolandırıcılık, mala zarar vermek, cinsel taciz ve saldırı suçu, kasten veya taksirle adam yaralama suçları, görevi kötüye kullanma ve cumhurbaşkanına hakaret gibi üst sınırı 10 yıl hapis cezası olan suçların yargılamasını yapmaktadır.