Çekişmeli Boşanma Davası Anlaşmalı Boşanmaya Dönüşür mü?

Söz konusu olan ihtilaflı bir boşanma davasında anlaşmaya varılamayan pek çok önemli husus olabilir. Özellikle çocuk söz konusu olduğunda bakım masrafları eğitim giderleri ve de bir takım başkaca sorunlar konusunda iki tarafında istekleri karşılanmalıdır. Evlilikteki partnerler maddi ve manevi açıdan beklenti içerisinde iseler ve de süreci uzatmak niyetinde iseler de elde etmek istediklerini alana kadar, dava sürebilir. Hukuki açıdan ve bu çerçeve içerisinde ise böyle bir şey söz konusu olamaz. Her iki tarafında en sonunda yıpranmadan ve daha fazlaca taviz vermeden, bir şekilde anlaşma yapmaları mümkün olabilir ve bu sefer ihtilaflı olan süreç daha sağlıklı bir şekilde ilerlemeye başlar.

Eşler Davayı Uzatmamak İçin Kendi Arasında Anlaşabilir Mi?

Ağır ve de uzun koşullar söz konusu olduğunda boşanma davası mümkün olduğu süreyi aşarak çok uzun zaman dilimlerine ayrılabilir. Anlaşmalı boşanma davasında ise istenilen koşullar sağlanarak en doğru şekilde her iki tarafında rızaları dahilinde, anlaşma onaylanarak süreç en etkili şekilde de tamamlanabilir. Bu süreçte en önemli anlaşmazlıklardan olan velayet, nafaka miktarı ve de bunun gibi pek çok husus tek tek üzerinde anlaşılarak halledilmeye çalışılır. Ve iki tarafta rızaları dahilinde hem davayı uzatmamak hem de daha etkin ve hızlı bir şekilde karar alıp, gündelik hayat dönmek adına önemlidir.

Çekişmeli Boşanma Davasının Maliyeti Nedir?

Çekişmeli bir boşanma davası her türlü anlaşmalı bir boşanma davasından daha çok zaman, emek ve de masraf içerir. Tarafların her konuda anlaşmaya varmaları ile konuların teker teker mahkeme önünde görülmesi aynı emeği göstermeye benzemez. Bu sebeple de olabilecek en kısa ve etkili şekilde sonuçlanan anlaşmalı boşanma davaları daha maliyetsizdirler. Baronun her sene her dava için asgari bir ücret belirlediği bir tablosu bulunmaktadır. Çekişmeli boşanma davasında avukatlık hizmeti için en az 7300 tl öngörülmektedir. Dolayısıyla da bu miktar her avukatın kendi değerlendirebileceği bir miktarda olabileceği için avukat inisiyatifini kullanarak daha azı veya çoğu ile de davayı yürütebilir.